Nu är det faktiskt så att om ni stör er så mycket på att vi pratar om våra swapar här trots att vi har en blogg där vi lägger upp bilder från ALLA swapar vi har på och alla är medlemmar på Sysidan och har träffats här så föreslår jag att ni pratar med ADMIN eller ULRIKA och slutar kidnappa våra trådar (detta är andra ggn)till att diskutera varför tråden existerar.
UR FORUMREGLERNA
Håll er till ämnet
Avvik inte från diskussionens ursprungliga ämne, starta hellre en ny diskussion själv om du vill föra in diskussionen på ett nytt spår.
Och jag vet att komersiella trådar inte fårläggas in, men det här är väl knappast en komersiell tråd och är det det SÅ FÅR ULRIKA ELLER FORUMVÄRDARNA tala med mig.
Jag kan naturligtvis lägga reglerna ÄVEN här!
MEN .... EFTERSOM vi , alla medlemmar i sysidan, har haft flera swapar så vill vi samla alla bilder på ett ställe och om vi länkar dit så är det väl knappast att räkna som komersiellt. Vi kan lägga till en länk till sysidan vilket vi hemst gärna gör om det är problemet.
Men allvarligt talat NI TVÅ är hemskt välkomna att vara med i våra swapar (Vi har även haft mindre swapar som man kan vara med i även om man inte har barn!)
Här är reglerna för babyjulswapen
Syswapparnas julswap är för dig som har barn eller barnbarn från 0-7 år. Det går till så att du svarar på nedanstående frågor i din blogg och skickar förstås in din anmälan. Sedan får du en hemlig vän som du ska ge ledtrådar till och givetvis skicka ett paket till. Den du får som hemlig vän är INTE samma som skickar till dig.
Meningen är att du ska lägga ut ledtrådar på din blogg och anonymt på din komips blogg så att andra kan gissa vem du skickar till.
Anmälan skickas till
larsson.magdalena@live.se (OBS NY mail ADRESS) ange att det handlar om julswapen i ämnesraden
Anmälan senast 20:e oktober. PAketet skall vara framme hos mottagaren senast 24:e december så posta i god tid!
Reglerna då?
* Man ska skicka ett paket till sin hemliga kompis på ett värde av 200 -250 kronor (exklusive porto), det ska innehålla minst ett sytt/stickat plagg till barn tyg/garn som mamman kan göra något med, någon julklappsöveraskning till mamma och sybehör eller annat pyssel(försök att matcha din kompis enligt hennes svar!). Paketet får kosta mer än summan och man får skicka med annat också.
När du får ditt paket ska du lägga upp en bild av paketet på din blogg och skicka bilden till mig.
Du kan diskutera swapen här >>
Frågorna här ska besvaras på din blogg!
1, Hur många barn har du?
2, Kön kläder och skostorlek på barnen
3, Vad betyder ordet maskerad för dig!
4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?
5 -”- på sömnad
6, Vilken typ av tyg föredrar du?
7. Vilken typ av garn gillar du?
8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?
9, Finns det något i pyssel, sy eller stickväg som du behöver?
10, Vad gillar du för godis?
10, Är du allergisk mot något?
11, vad är dina favoritfärger?
12, Finns det några färger du absolut inte gillar?
13, Kaffe eller te?
14, vad lyssnar du på för musik
16. Vad läser du för böcker?
17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
OCH VILL NI DISKUTERA SWAPEN (det vill säga regler bilder etc) så tala gärna här! ANNARS KAN NI SKAPA EN EGEN TRÅD OM VILKA SAKER SOM FÅR EXISTERA HÄR ELLER INTE !!!
Om någon nu uppfattar mig som otrevlig så är ju det tråkigt men det är inte särskilt trevligt att kidnappa andras trådar för gnäll heller!