Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-22, 14:03   #10
LovaDesign LovaDesign är inte uppkopplad

Jag har valt att ha två maskiner, en cover och en overlock. Jag har en huskylock som jag trivs utmärkt med och som har de flesta sömmar som en kombinationsmaskin har förutom täcksom (vilket ju är den man är ute efter), den har dock bindsöm men behövs då möbleras om en del vilket har lett till att jag inte använt bindsöm på den. Sen jag köpte min coverpro har jag dock börjat använda bindsöm. Jag rekomenderar två maskiner för att slippa bygga om maskinen. Argumentet med att ha två färdigträdda maskiner förstår jag inte om man inte nu syr allt i samma färg. Visst står mina maskiner alltid trädda, men i den färg jag sydde i sist (och jag är som Sophia, vill ha alla trådar i samma färg) så jag måste ju ändå byta tråd och trådmässigt är det ju i så fall bättre men en kombinationsmaskin. Ett tips dock för att slippa så många rullar är att eftersom en täcksöm endast kräver tre trådar och dessa kan man ju använda den vanliga maskinen till att spola upp rätt tråd på undertrådsspolar om man inte behöver så mycket!

Senast redigerad av LovaDesign den 2008-09-22 klockan 14:05.
LovaDesign är inte uppkopplad   Svara med citat