Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-21, 14:04   #7
Jane_12 Jane_12 är inte uppkopplad

Hej,
Jag beställde en Janome CP1000 förra söndagen och i fredags stod paketet på verandan när jag kom hem. Enkelt och bra.I tisdags fick jag mail att paketet var avsänt och till mailet fanns en faktura bifogad där det framgick att jag betalt min beställning.
Jag betalade med ett betalkort och tycker inte att det var något konstigt med det. Se bara till att hänglåset syns upp i adressfältet, då ska det vara säkert. Jag föredrar dock att använda mitt betalkort i stället för mitt vanliga bankkort. Tycker att jag har bättre koll då jag får en räkning som ska betalas i stället för att det bara dras på mitt konto.
Inom Eu betalas ingen tull. Så länge företaget inte säljer för mer än 300.000 SEK (tror jag gränsen är)till Sverige betalas engelsk moms. Om ett företag säljer mycket på postorder till ett annat EUland ska de registrera sig och tillämpa momsen i leveranslandet.
I ett annat inlägg nämndes att de snart skulle höja priset. Min fundering är kan det bero på att vi är så flitiga att beställa så att de måste registrera sig i Sverige? Eller är det bara en allmän prisjustering?
Jane_12 är inte uppkopplad   Svara med citat