Mina fodral är också postade - en romantisk och en "vad-som-helst", fast den är nog ganska romantisk den också... Så då har jag gjort mitt, nu är det upp till posten. Lite betänksam blev jag....
Killen på ICA-posten måste ha varit totalt digitaliserad, för han verkade knappt veta vad ett kuvert var. Han klistrade frimärket på baksidan!!! Visserligen hade jag min avsändaretikett där, men inte kan man väl tro att frimärket ska sitta på kuvertfliken? När jag påpekade detta såg han helt förvirrad ut och frågade kollegan om det gjorde nåt? Men så kan det ju inte vara sa jag, då blir ju kuvertet utdelat till mig. Då försökte han riva loss frimärkena men de hade ju redan hunnit fastna, så dels var det inget klister kvar, dels revs en av dem sönder så att en stor del av hörnet försvann. Ändå försökte han få dem att fastna på framsidan! Lite försynt sa jag att det där går nog inte, frimärket måste ju sitta kvar hela vägen, och jag ville nog ha nya märken. Stackars killen var alldeles rödblommig! Kön bakom mig blev bara längre och längre... Det sista jag hörde var att han frågade kollegan vad han skulle göra med de två oanvändbara märkena som han fortfarande höll i ...
/Merja
|