Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-14, 22:01   #10
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad

Hmmm...jag hade skippat den också och hellre gått på en ny maskin från England...men det är ju jag det! Jag har ju nyss fått hem min overlock från den firman och är mycket nöjd. I den lägre prisklassen är det svårt att konkurrera (för att inte säga omöjligt) med nya maskiner från Sverige, t.o.m. begagnade. Det man möjligtvis skulle vinna är att man har en handlare man kan gå tillbaka till, men köper man från en privatperson så försvinner ju den enda fördelen och då ser inte jag någon anledning till att inte köpa en ny maskin från England kontra en beg. i Sverige.

Runt 2-3.000:- tycker jag inte man får något vettigt i Sverige, det är en svår prisklass. Begagnat hos handlare, en äldre Husqvarna 2000 men då hade jag hellre lagt pengarna på en ny maskin från England i alla fall.
Om mamma inte kan engelska eller är ovan att sy på nyare maskiner så skulle jag välja en enklare modell. Du skrev att hon är pensionär men det finns ju ytterst alerta pensionärer som har järnkoll på nya, spännande maskiner.
Jag bara tänkte ifall hon inte kan engelska.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat