Ämne: Gruppbild?
Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-06, 06:45   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Näe man går en utbildning som Clirka gör så ingår inte bara själva sömnaden och ritandet av mönstret. Då ska man även pressentera sitt resultat på ett snyggt sätt.

Visst finns det kanske en ton av sexualitet i, men den är ju långt ifrån så tydlig som bilderna som fanns här tidigare, tycker inte att dessa bilder kan jämföras med dessa. Att barn skulle fara illa av att se dem förstår jag inte riktigt, snarare så visar de två tjejer som står för sin sexualitet vilket definitivt kan behövas i dagens samhälle. H & M bilder som nervärderar är bra mycket värre och det finns många fler exempel.

Personligen tycker jag att det är kul att se hela resultatet av ett projekt, vilket därmed gör att jag tycker att man kan få puplicera bilder av detta slag. Så länge de följer forumetsregler och efter ovanstående resonemang så förstår inte jag vad som skulle vara stötande..

Däremot så kan jag forfarande tycka att bilderna, och kläderna, kan behöva en tydligare förklaring till varför de ser ut som de gör, vad är tanken bakom, finns det en röd tråd, hur började projektet. Varför tycker jag dessa bilder och inte de andra som visas här behöver en tydligare förklaring då. Jo just för att de inte rakt upp och ner visar ett plagg utan det finns mer bakom som behöver förklaras. Ofta får man en större förståelse för sitt projekt om man kan ge en bra förklaring.

Frågan är var gränserna går här på sysidan eftersom vi alla har olika trösklar. En bra riktlinje kanske är att bara visa bilder som även skulle kunna visas ute på stan. Vad tycker ni?

Kram
Alvan
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat