Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-30, 04:02   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jag är med på en pfaff grupp (som samlar gamla pfaff-maskiner) och de är lyriska över maskinen. Bland de första som har övermatare. Så dessa maskiner har kombinationen av att vara gammal gedigen arbetshäst och att vara "modern" nog att ha övermatare.

Men jag vet inte om den klarar jeans. Om du vill kan jag fråga de i gruppen. Eller gå med själv, du hittar den här: http://groups.yahoo.com/group/oldpfa...ec=group&slk=1

Om du INTE köper från en symaskinsbutik som reparerar maskiner så se till att testa maskinen. För oavsett hur bra maskinen än är så kan den vara trasig eller oservad om man köper från annan ställe typ secondhand, loppis, välgörenhetsbutiker etc. Ja, testa alltid före köp. Priset på 800 kr är lite väl högt om det är från typ loppis/välgörenhet. Loppisar, secondhand etc brukar ha lägre pris (och testade av folk som egentligen inte vet hur symaskiner ska funka, och kanske bara kör så motorn funkar eller bara ser "ja den syr raksöm, ok". Kanske du kan pruta lite. eller ja, TESTA TESTA TESTA noga. Eller be om att få köpa på öppet köp om den är dålig.

(jag har haft dålig erfarenhet med att köpa beg maskiner från loppisar, secondhand, etc, men lysande erfarenhet med att köpa en servad från sybutik med garanti)

Senast redigerad av ichigo den 2008-08-30 klockan 04:09.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat