Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-25, 14:27   #15
symamsell symamsell är inte uppkopplad

För tydlighetens skull vill jag påpeka att vi INTE sytt efter mönstret i länken ovan. Jag har varit mycket tydlig med att MODELLEN på kasse INTE är min skapelse, det är ju den vanliga plastpåsen från Ica/Konsum. Det som är min skapelse och SOM JAG ALLTSÅ ÄGER är beskrivningen av konstruktionen, och mönsterdelarna som jag har ritat. Jag har fotograferat steg-för-steg-bilderna och skrivit texten med arbetsgången. Detta ligger i en 6-sidig pdf-fil, inte ute på webben nånstans. Ja, det finns flera olika beskrivningar av samma modell-typ ute på webben, men ingen som jag har sett har liknat mitt sätt att sy ihop kassen.

Som författare till ett material har jag rätt att sätta precis vilka villkor jag vill för användandet. När jag har mailat ut pdf-filen till dem som anmält sig till swapen har jag sagt att jag inte vill att filen ska spridas hur som helst. Jag behöver inte rättfärdiga det beslutet på något sätt eller för någon.

Kan också tillägga att det är flera som mailat mig och på ett trevligt sätt frågat efter mönstret, för man har av en eller annan anledning inte haft möjlighet att vara med i swapen. En del har t.o.m. erbjudit sig att betala för det. Till dem har jag mailat filen (utan kostnad!), för som ägare till filen har jag rätt att ge den till vem jag vill. Ingen annan har den rätten.

Vad är småaktigt? Att inte vilja deltaga utan bara kräva att få? Har du inte förväxlat Sysidan med Piratbay?

/Merja
symamsell är inte uppkopplad