Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-23, 21:33   #5
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Addes!
Smart idé med fällbar bordskiva att lysa igenom!

Jag skulle göra en ram av träreglar (kanske en tvärregel på mitten med för stadgan) och sedan skruva på plexiglas.
Ikea har smala lysrör om skulle passa utmärkt, som man kan seriekoppla!
Det blir inte så tungt!
Det skulle nog gå bra att fälla oxå med konsollerna du tänkt!

Annars kan du regla fast en liten hylla på väggen som du fäster pianogångjärn i. Under hyllan mot väggen göms "slagbordsben" som du fäller ut under bordet. Allstå hänger bordsskivan ner o "döljer" benen när det inte används!
(Plexiglaset är ju inte helt genomskinligt.)(Annars kan du ju fästa en vitmålad plywood av tunnaste kvaliteten under, så ser man inte igenom och ljuset lyser bättre uppåt, men tänk på att det kan bli varmt så borra då lufthål vid lysrören! Och se till att de går att komma åt! Men det löser ju skruvarna!)

Själv har jag ett bord på reglar med vanlig plywood som skiva. Vitmålad och klädd med 2 lager bordsfilt och vanligt lakanstyg.
Det är tillräckligt hårt för att kunna rita av mönster på (med turschpenna alltså) och det fungerar som pressbord!
(Från början tänkte jag ha "påslakan" runt bordsfilten för att enkelt kunna rulla av när jag skulle rita men det går bra ändå!

Oj! Jag har tydligen redan skrivit om detta! Ursäkta!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat