Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-22, 13:18   #23
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad

Får man nog med plats....

jag har börjat ana att man inte kan få det!! När jag hade en liten hörna för mitt syende så tyckte jag att det väl var ok... nu har jag två stora bord det ena 2 meter långt och det andra 160 och båda är 80 cm breda står i vinkel!

Ändå tycker jag att jag inte får plats... för när man håller på att rita så kan man inte klippa och klipper man så kan man inte rita och har man inte städat undan så kan man inte göra något alls! hmmm hahahha

det är nog mer fel på sömmerskan i det här fallet!! men ska man ha plats för brodrimaskin.vanlig maskin och overlock och därtill så är det ju stickmaskin och en annan symaskin som syr vacker raksöm... suck..

jag occuperar ändå hälften av storstugan men känner att jag inte får plats... jag behöver mer plats..

smarta saker jag gjort... hål för sladdarna i bordet och kopplingsdosor under bordsskivan, nersänkt maskin (min 6600 Janome) hål i bordet för skräp!!! hmmm gör mer än ett känner jag nog så man inte måste springa runt...och lägga skräp för det blir aldrig av.
skaffa en sådan där handikapp tång den har magnet i ena änden och så är det så skönt att slippa böja sig ner när man tappar det man syr på... magneten är kanon när man ska leta knappnålar... moppebyråsar från Ikea är kanon för broderitrådskoner (andra kan ligga) Hyllmeter för tyger... gärna så man kan dra för om man är lite stökig som jag då.. hurstar för mellanlägg och annat sådant och så ett ställe att stryka på!

men mer plats!! hahaha det behövs alltid!!! suck nu ska jag ha plats för att skulptera med ju... vart ska jag göra det!!!?? det var inte någon bra idé att göra det i systugan.... hahaha gud va myckt flock det är i omlopp som ville sitta fast i min lera!!!!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat