Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-19, 09:00   #8
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Jag tror som pia att det bästa sättet att "begränsa" bilderna skulle vara om var och en tänker efter lite själv, istället för en funktion som gör det omöjligt att sätta upp många bilder.

Ibland så kan ju t.ex. en användare lägga upp flera bilder på många olika slags projekt. T.ex. om man just "tömt" kameran etc.
Det stör inte mig att en användare lägger upp flera bilder på en gång. Lite synd är det ju då att vissa bilder lite "drunknar" i flödet.

Men varför inte gå på problemet från ett annat håll? Vad är det egentligen som är felet?
Jo, felet är väl att endel bilder "drunknar", dvs dom försvinner för snabbt ur "Nya bilder".

Men istället för att begränsa folk och bestämma att man bara fåt sätta in ett visst antal bilder etc, så kunde man väl istället göra "Nya bilder" lite större?

Just nu så ryms det ju inte så många bilder per sida + att man bara kan se t.o.m. sida 2½ (såvida man inte klickar in sig "sidvägen" via "Bilder" och "Nya bilder", istället för att klicka på länken direkt på framsidan).
Om man visade t.ex. 30 bilder, istället för 20, per sida, och åtminstone 4 sidor via direktlänken från framsidan, då skulle ju bilderna inte drunkna lika snabbt = problemet löst (även om vissa pangar in 10 bilder på en gång )


Orsaken till att nya bilder kan synas mitt bland dom gamla är om användaren recdigerat sin bild och lagt in ett bättre foto, men med samma text etc. Då uppdateras endast bilden utan att hamna längst fram som ny.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat