Jag håller verkligen med om det här med ordentliga bildbeskrivningar. Ofta när jag kollar senaste inlagda bilder så klickar jag mist lika ofta på något för att jag lite allmännt vill veta mer om det som för att jag tycker det är snyggt direkt från bilden.
Det är ju trots allt ett sömnads och handarbetesforum, ingen fotosida, liksom.
Dessutom ger utförliga bildbeskrivningar och relevanta rubriker på både bilder och album betydligt högre sannolikhet för bra träffar när man använder sökfunktionen, vilket leder till att det är lättare för folk att hitta bilderna dom letar efter när dom behöver inspiration, vilket i sin tur leder till att fler ser bilderna vilket också i slutändan betyder att varje bild ses av fler potetiella komentatorer. om dom verkligen kommenterar eller ej är ju upp till var och en, men det borde öka sannolikheten i alla fall.
De samma gäller med att folk borde vara betydligt noggrannare med att välja lämpliga bildkategorier till sina bilder. Många är duktiga, men en och annan slarvar något alldeles otroligt.
Det hela borde modereras hårdare också, men det tycker jag å andra sidan gäller hela forumet där trådar som skapas i fel kategorier får ligga kvar och så vidare, men det är väl en annan diskusion, egentligen.
|