Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-06, 21:02   #3
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad

Hm, vad gör den speciell? Tja, framförallt att det är 70-tals stuk på modellerna, och det är ju som bekant väldigt inne....Sedan är modellerna lätta att sy och boken innehåller både blus/skjorta, klänning, byxor, hättor, solhatt, skor osv osv.

Äger ett begagnat ex själv som jag är glad att jag köpte, trots priset. Man ska ha klart för sig att det dyker upp nya ex hela tiden på Tradera och det är inte alltid som de kommer upp i fanatsisummor, och den "nya" boken kommer väl ligga på en 300kr? Minns ej riktigt. Däremot så är den försenad redan.

Den skulle ha kommit ut i maj 2008, nu står den som september eller oktober 2008 på förlagets hemsida...och vem vet om det blir ytterligare förseningar.

Men ett halvårs väntan är det inte på biblioteket. Jag fick vänta i en månad ca innan jag fick hem den. Jag bor utanför Stockholm, men biblioteksböcker kan man ju låna från hela Sverige. (fjärrlån) Men vem 17 orkar rita av och organisera alla mönstren i olika storlekar Det är dessutom inte helt lätt att rita av dem, många streck.... Nä, jag vill hellre äga boken själv, om det är fler än två-tre modeller jag gillar.

Jag tycker att boken är bra- men det är inte min absoluta favoritbok, men den inspirerar till mycket och tja, jag har börjat gilla den mer och mer. (Min favoritbok? Bornetöj 0-3 och 4-7 år av Meedom.. )

Slutsats: bra bok men som är lite väl höjd till skyarna. Men problemet är väl att det är lite ont om bra syböcker i Sverige så då blir det väl så här...
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat