Ämne: Bh-sömnad
Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-30, 13:06   #19
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Efter att ha provat några mönster härifrån: http://translate.google.com/translat...F8&sl=ru&tl=sv som faktiskt från början såg ut som att de skulle kunna bli riktigt bra men inte alls blev det (Allt i tre bitar verkar det bara bli spetsiga kupor av) så bestämde jag mig för att försöka göra ett eget mönster.

Genom att sätta nålar i för att markera varje kupdel i en formgjuten bh som passar bra och sedan breda ut, nåla fast och rita av varje del (utan att massakera bh:n) har jag fått till ett mönster som är rätt så bra. Visserligen är kupan inte tillräckligt djup, men, de 4 kupdelarna verkade lösa problemet med spetsiga kupor. Att faktiskt kunna göra egna mönster utan att ha sönder en välsittande bh och utan att behöva använda en med sömmar är faktiskt väldigt väldigt praktiskt. Det var dessutom inte särskilt svårt och rekommenderas starkt.

Det jag har sett av Rebecca-mönstret verkar annars vara rätt bra så jag funderar nog fortfarande på att beställa ett.

Alvan, ditt resultatet blev verkligen väldigt bra. Dock så misstänker jag att kupan håller sig något rundare i formen med stumt tyg som den är avsedd för? Det ser nämligen ut på bilderna som att den stretchar lite och att det är det som gör att den tappar lite av den formen jag tycker att det borde ha enligt mönstret och som jag är ute efter.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat