Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-28, 19:27   #15
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

hej alla

men nu ler jag ju från öra till öra, så skönt det känns att vara saknad!

Sikket väder vi har orkar ni sitta framflr maskinerna?? eller blir man luddig av alla trådar o tyg fnas som fastnar i svetten.

Just nu har jag fått dille på smart needle, av någon konstig anledning snöar jag alltid in på stora projekt.
ett annat projekt är att försöka göra en sådan där stor 1x1 meters tavla av ett bild på min vackrings fina huvud. phu jag undrar om jag vet vad ordet genomförbart betyder ibland.

ibland får jag sådanna tokiga ider. minns ni den däringa leken där en person ritar tex ett huvud o rullar ihop, med bara ett par markeringar kvar där halsen ska ritas. så tar nästeman vid o ritar sin del o rullar i hop och så fortsätter det.
fick en sådan konstig ide i natt att vad kul det vore att göra ett sådant brodyr kedjebrev
tex att en broderar något i en 10x10 ram tex, viker ihop den onästa tar vid o skickas denna kors o tvärs genom sverige till olika brodyrfantaster, visst vore det kul att sedan på typ syfestivalen veckla upp hela rullen i sysidans monter.
jag kan nästan se det framför mej, en vepa som avspeglar våra motiv o färgval. den borde ju om något spegla hur tokiga vi är i vååra maskiner.

nån som tycker iden vore genomförbar???

nää nu ska jagbrodera ett par benlinder till min vackra kille, tror det blir något kul som Marsipulami på, för jag har köpt kycklinggula lindor o schabrak, det blir väl snygt till hans mörka lekamen, men nått tokigt måste det ju vara eller hur
är man ett stort Troll som är som ett pulver så är man...

vinkar glatt till alla er där bakom maskinerna
en Aussies bästa tips brygg iste o krydda med rabarber, det ger snabb återhämtning i värmen.

äsch jag bifogar värdens goaste iste resept-

koka upp minst 2 liter vatten
låt ett par skopor vanilj te dra minst 5 minuter tillsammans med 2 hackade rabarberstänger.
sila av o låt kallna, ha i ett par skedar acasia honung, eller blomhonung. fyll på med massor av isbitar o gärna blad av en fräsch ros...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat