I Embird Cross Stitch kan man skanna in korsstygnsmönster och med tre linjer säga till programmet var rutorna är. Du behöver inte ens ha skannat mönstret exakt rakt.
Jag vet inte om man sedan kan få det som korsstygn automatiskt eller om man måste fylla i dessa rutor manuellt. Men det är ju ganska enkelt då man väljer en färg och klickar i de rutor som har symbolen för den färgen.
Alternativt kan man ju ställa in sitt program på det antal rutor som mönstret är och sedan fylla i själv. Du fyller då i rad för rad som det står i mönstret. Lite pilligt om det är många färger men till små brodyrer fungerar det. Du skannar här inte in någon bild utan har mönstret framför dig på bordet.
Eftersom jag inte har satt mig in i just Embirds korsstygnsprogram kan jag inte förklara bättre.
Men man kan ju testa gratis. Det går inte att spara för att testa i maskinen. Om du har Studio men inte köpt Cross Stitch, kan du kringgå detta; i editor högerklickar du och väljer "Edit in Studio". Gör ingenting i Studio utan kompilera bara, utan att spara eof-filen. Nu kan du spara stygnfil och testa. Det är begränsat antal stygn i testversionen så testa på små saker.
Monica
|