Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-05, 17:12   #6
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad

Först och främst att lära sig stygnsättning tar tid vilket program du än använder. Gör små brodyrer som är snabba att testa i maskinen och hitta så enkla bilder du kan. Öka sedan svårighetsgraden. De gratisbilder Cliparopolis just nu har, brunnar, är inte de bästa att testa som första brodyrer. En smiley är kanske mer lagom att leka med :-)

Hur verktygen fungerar lär man sig ganska snabbt men att skapa en bra broydyr kan ta lite tid. Så ha tålamod.

Om du har laddat ner mina lektioner för hur man arbetar i Manager/Edior och Studio så skall du veta att dessa är för tidigare versioner och det nya verktyget för automatik inte finns med. Annars ser det ungefär samma ut.

I videon om nyheterna kan du få en snabb titt på hur det nya ser ut.

Har man lärt sig ett program är det sedan mycket lättare att förstå och lära sig ett annat då mycket av grunderna är lika. Så det är aldrig förspillt tid att lära sig ett och sedan köpa ett annat.

För den som vill testa lite längre än 30 dagar och dessutom kunna spara stygnfiler finns ett gratisprogram som heter Thred. Det skapar .pcs och .dst formaten. Kan din maskin eller ditt program inte läsa dessa så finns det andra gratis program som konverterar som wilcom.

Thred finns att ladda ner på www.thredworks.com

Jag kan tyvärr inte ge support på detta program, det är lite udda men lär man sig det har man mycket med sig till nästa (alla andra är lättare) och så vet man om det här med att skapa brodyrer är en grej för dig.

Om du inte hittar svar på dina frågor i mina lektioner eller på Embirds sida med Text Tutorials så fråga gärna.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat