Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-19, 10:49   #6
Lova Lova är inte uppkopplad

Jag förstår inte rikigt vad det ä du inte förstår men jag ska försöka förklara mig. Med nålandet så menar jag att när du lägger ut mönstret (pappret) på tyget för att rita av det så nålar du fast pappersmönstret i tyget. Nålarna gör då hål i pappret och efter att ha använt ett favoritmönster ett antal gånger så kan det börja gå sönder och du måste rita av det igen på nytt papper, vilket jag tycker är onödigt mycket jobb. Om man istället ritar mönster på tunn plast så tål det att nålas fast flera gånger på ett tyg samt att det är lättare att lägga undan och spara än pappersmönster. Det andra jag menade är at inte köpa dyrt mönsterpapper i en affär, det finns så mycket annat att lägga pengarna på. Använd istället andra typer av papper. Möjligtvis kan jag tycka att man kan köpa kalkeringspapper för att föra över mönster från mösterark (ex från sytidningars mönsterark) som man inte vill klippa sönder.
Hoppas att detta hjälper, men om det är något du fortfarade undrar över så hör av dig så ska jag försöka förklara mig igen!
Lova är inte uppkopplad   Svara med citat