Kanske ska kommentera lite mer om mitt favvoställe, Embroidery Library:
Det var inte ett ställe jag gärna handlade ifrån i början när jag hade en lite svagare maskin. Deras mönster är ofta täta och stygnintensiva och kan vara lager på lager för bra 3d-effekt. Min första lilla maskin hade problem med detta. Men jag kunde ju inte alltid motstå, och då gick jag runt problemet genom att trixa med storleken utan att behålla stygntätheten. Och nål 90 för att minska riksen för nålbrott.
När jag bytte upp mig till en maskin med lite mer kraft, och som sydde långsammare (det var nog bland annat däför den hade mer kraft) kunde inget stoppa mig längre!
Jag är säker på att det finns lika bra mönster på andra ställen, men jag har blivit för bekväm av mig för att leta runt. Har jag tankar om ett projekt kollar jag där och hittar ofta något. Kollar också deras reor och nyheter varje vecka, lägger mönster i önskelistan och behöver jag dem inte till något särskilt väntar jag in någon rea innan jag köper dem. Det är vldigt sällan jag betalt fullt pris för något mönster!
Ett litet ställe jag handlat lite ifrån och varit väldigt nöjd med är ocksp Wandaful Designs.
http://www.wandafuldesigns.com/