Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-21, 08:31   #7
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad

bra böcker med fullskale mönster för att sy väskor bristvara!

Det finns verkligen massor med böcker på t.ex. adlibris. Testade att beställa några stycken bla. den där väskor, väskor och den var absolut inte vad jag ville ha ialla fall. De allra enklaste modellerna av väskor/kassar kan jag rita själv..men jag vill ha riktiga väskmönster. Nu har jag behållt en av böckerna: making vintage bags för den var lite bättre. Har dock inte fullskale mönster , men det finns ändock mönster som man ska/kan förstora upp 165%. Där är det iaf riktiga väskor. Det hjälper ju inte att adlibris mfl är otydliga i sina beskrivningar av böckerna. Nu får man surfa runt på t.ex. Amazon.com och se om de har boken: för de har ofta så att man kan bläddra i den. Det hjälper ju lite

Sedan har jag beställt tre mönster från usa. Jag tröttnade på att rodda runt bland böcker och gissa mig fram. Nu längtar jag efter mina mönster!
Min underbare man var precis i usa men hittade inte dessa mönster, bl.a. men han köpte jättefint amy butler tyg åt mig! Så nu klappar jag tyg och längtar efter mina mönster- som borde dyka upp nästa vecka, om inte tullen konstrar förstås.

Så jag hoppas jag snart kan börja tillklippning och sömnad. Har egentligen fullt upp med att sy barnkläder men väskorna är ju till mig så det känns också bra.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat