Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-15, 13:40   #5
Cessi Cessi är inte uppkopplad

Och NIX funkar inte heller på såna som ringer om enkäter.

Det är mycket roligare i andra änden om folk man ringer till är trevliga. Det försöker jag vara oavsett jag får napp eller inte.

Ibland har de svarat fast de inte tänkt för att jag är så trevlig.

Ofta har jag ringt för någon "myndighets" räkning för att de vill ha feedback av sina "brukare" om de sköter sig eller kan göra på bättre sätt.

En enkät satt jag med två år i rad. Jag hörde skillnad på svaren! Det hade blivit bättre!
Man gör faktiskt en insats om man svarar på såna enkäter. Myndigheter utökar telefontillgängligheten t ex. Men får de inte veta att folk har svårt att komma fram så händer ju inget.
(Eller om de inte får veta att folk förflyttar sig mellan A och B kl X och inte klockan Y när bussen går.)

Så visst, ibland ringer man mitt i maten. Men mattider varierar geografiskt (jo faktistkt!) och kulturellt. Så passar det inte precis då, säg att vi kan ringa om en halvtimme eller nåt. Det finns såna funktioner på datorn för den som ringer.

Och nej, man är inte högavlönad. Men man får iaf nån sorts försörjning. Fast när resten av familjen är hemma och umgås ...
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat