Biblioteken är ju alltid en guldkälla.
Själv har jag dock haft problem med att få tag i vissa böcker, typ Gynthers och Meedoms. Av någon outgrundlig anledning så finns de inte i så många ex, om de ens finns ibland..., i Stockholmsområdet där jag bor, Så det är alltid kötid på dem. Och visst sparar man pengar och det är ju alltid bra att kolla in en bok först innan man ev. köper den.
Men gillar man en bok så är det så skönt att ha den hemma i bokhyllan, eller jämt framme om det blir en riktig favoritbok!. Då har man bilder att inspireras av direkt också.
Jag har dessutom fått ett annat problem med att man ritar av mönster och sparar ifrån lånade böcker. Hur i herrans namn ska jag lagra dem på ett bra sätt?? Men det är ett helt annat problem.
Just det, kjolar "finns med" i Meedoms böcker, såg inte riktigt noga, min lilltjej är inte så stor ännu så kjolar känns praktiskt eller snyggt överhuvudtaget, men kjolar och nederdel till klännningar får man ju alltid rita själv efter tabell i de flesta böcker. Är ju färdiga cirklar eller rektanglar...
|