Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-04, 08:26   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Broderytan på 1200 och MC350 är någorlunda jämförbara, om vi nu övergår till att jämföra de maskinerna. Det är något större på MC350, men inte så stor skillnad.

MC350 har färgskärm. 1200 har svartvit. Det blir lite grötigare med svartvit i den storleken (de har ganska lika storlek på skärmen), men inte ett stort problem. (Den stora displayen på 1500 är underbar fast den är i svartvitt, men den maskinen var ju ute ur handling pga priset.)

Att kunna kombinera mönster på skärmen är ett argument som säljare ofta kommer med, men det har jag personligen väldigt liten förståelse för. Det är ju så oändligt mycket bättre att jobba med sina mönster i datorn. Enda gången jag kombinerar mönster på maskinen är om jag behöver fixram och inte lagt in den i mönstret innan jag förde över.

Har du tänkt på att försöka få tag på en MC300?

MC300 kostar mindre än MC350. Den saknar USB, men att skriva CF-kort och ta med till maskinen är ett enkelt och billigt sätt för överföring. DEn har inte färgskärm, och den har inte heller automatiskt trådklipp mellan färgerna (som da andra maskiner som diskuteras här har).

Det är många här på forumet som har MC300, så du kan läsa mycket om den här och få hjälp.

Törs du köpa utomlands kan man få en MC300 för ca. 5500 kr, frakt inräknat. http://www.sewingmachinesdirect.co.u...me300_info.htm
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat