Lena, lite svårt när man inte ser själv vad som händer. Vad jag tänker på när du skriver "så sätter han blå stygn över allting" så tänker jag på alla de gånger jag glömt att ha hoppstygn mellan objekten.
När du gjort ett objekt klart, tex satin eller fyllning, så måste du välja hoppstygn en ikon med en båge i längst upp. Klicka på den och klicka där du tänker börja med nästa objekt.
Om du inte gör så kommer efterföljande objekt alltid att börja där föregående slutar.
Du kan även välja raksöm eller enstaka stygn för att "vandra" till början av nästa objekt.
Om det inte verkar vara detta, kan du då ta en bild av skärmen när det är blå stygn över allting.
Text kan du antingen gör på samma gång som du gör den övriga brodyren. Är det ett teckensnitt som väl överensstämmer med något som finns under fliken Letter i Customizer så kan du, efter att du skapa övriga delar, lägga till texten här.
En brodyr med 3 färger kan vara mycket mer avancerad än en med många färger. Det beror på bilden inte antalet färger. Jag har gjort en dykarklocka som var i två färger den tog en bra stund att få till.
Monica
|