Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-19, 08:13   #30
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad

Jag har testat...

Att gå över till bara balsam!!! hihi provade först på mannen som alltid klagar över att håret blir smutsigt bara på en dag! (nu är han ju simmare och har tidigare inte tänkt på att det blir det eftersom han ju tvättat håret varenda dag sedan han var 4 år) Nu när han inte tränar varje dag så har ju problemet blivit uppenbart...

På lockig.se som redan har pratats om fann jag många bra tips och vår familj är numera schampofria... och till min stora förvåning så är det många billiga produkter som lämpar sig för det här!!!

Min klåda i hårbotten är borta
lilltjejens svinto-tovor är som bortblåsta
äldsta tjejen med ca 70cm långt hår är glad över att hon slipper schampo samt att de balsam som hon nu ska anävnda är mycket billigare än förut
mannens hår håller sig rent flera dagar!!! ( nu simmar han ju visserligen fortfarande ofta men inte varje dag)
killarnas hår är rena även efter en vecka på dagis och skola... hmm om man bortser från grus då... så känns det inte smutsigt... och ser inte smutsigt ut heller!!!

det är helt klart värt ett försök... det är väl som med menskopp.. har man väl fått till det och upptäckt hur lätt det är så vill man inte gå tillbaka till det omständiga sätten igen...
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat