Det är ingen lätt fråga du kommer med! Var och en pratar nog väl om "sitt" märke, och det är ju inte så konstigt.
Själv syr jag på en Bernina-maskin, och är helt nöjd med den. Hade Husqvarna tidigare, och var rätt nöjd då också

!
Jag tycker så här: det är bra att du kollar runt här vad folk tycker, så får du ju lite pejl på vilka märken som kan vara nåt att ha.
Sen kan du leta efter en handlare som är bra, och det tycker i alla fall jag är viktigt! Du ska kunna få bra hjälp från säljaren om det mot förmodan skulle bli strul, men de ska också kunna fixa hem mer tillbehör och annat som kan behövas. Och dessutom ska en bra säljare inte försöka pracka på dig en för stor och avancerad maskin, utan sälja det du vill ha.
Jag skulle tro att de flesta stora märken kan erbjuda bra maskiner, som ändå inte är några värstingmodeller. Att du har hört talas om att Husqvarna går sönder behöver ju inte betyda att det är dåliga maskiner, utan visar kanske bara på att det är ett vanligt märke här i Sverige. Dessutom finns det ju alltid "måndags-exemplar".
Och som sagt, jag tycker att Bernina är bra...
Lycka till!