Tack för alla tips! och varningen om Anchor! Jag har en låda sådana rullar men då vet jag! Sulkyn håller ju kanon i tvätt efter tvätt!
Jag ska försöka leta upp robinson-tråden, den verkar bra!
Jag hörde en gång att olika maskiner klarar olika trådar. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag kör ju Hq Orchidea...
Jag har en bit av lite olika underlägg hemma men glömde hur de var: Det rivbara har jag koll på men så har jag ett som ser ut som fiberduk och en som ser ut som vitplastat papper. Vilket strök man fast? Bägge? och tvättade bort? Bägge? Det blev lite förvirrat när jag köpte eftersom säljaren babblade på och jag inte hann fatta! Dessutom hade de inte den tunna plasten (solvy?)
Vilket använder man var och hur stor bit och hur?
(Jag ska brodera en liten logga på underkläder jag syr och de är ju strechiga och små bitar!?)
Såg någonstans att det fanns nåt man broderar på och som man sedan kunde fästa på ex plagg genom att styka fast, men när baksidan är full av stygn, hur kommer "limmet" igenom då???
Hoppas på fler tips o råd och gärna butiker man kan gå till i verkligheten! Iaf en första gång!
|