Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-28, 10:45   #7
Addes Addes är inte uppkopplad

Hej sia7

Ja, jag kan berätta nu om vad som hände igår.

Jag emailade till Russell om vilka pressarfötter som ska stämma för Janome Easy Jeans.
Jag fick svaret från honom efter 5 min!
När jag beställde dom o fick meddelande under samma dag så emailen stod: Dom skickade till DHL redan!

Jag frågade om garatiner. Han sa att det gäller bara i England. Det innebär att måste lagas i hans företag i England. Jag måste skicka till dom bara. Det kostar ca 450 kr för posten, som jag redde på det.
Garantin gäller bara 2 eller 5 år så kostar det inte ens öre. Efter 2 eller 5 år måste jag betala för dessa kostnader för lagning, men mycket billigt ändå.
Man har rätt att byta symaskinen om man är enormt missnöjd som skäligt.

Jag har bra kunskap om att sköta symaskin isf. det är inte svårt faktiskt. Ett måste är att dammsuga o smörja in då o då efter 10 ggr att sy i. Helst en gång i månad. Köp en bok - skötsel om symaskin typ.
När det blir äldre symaskinen så måste öppna en del o samla in smustigt fett med damm i, putsa med t.ex. tandborts (extra mjuk).
Min gamla symaskin från 70 talet använder jag rengöring med tandborst, en del var jag tvungen att tvätta små skruva med röd sprit.

Samma sak som killar som använder sig av rakappaten så rakar sig o lämnar skäggströ i den då tur i sin att det pajar bara. Killar brukar rengöra rakapparten efter de rakat färdigt.

Hehehe...
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat