Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-22, 12:28   #4
Nima Nima är inte uppkopplad

Tack för era råd

Nu har jag dammsugit maskinen ordentligt. Jag gjorde ren den redan igår men för säkerhetskull. Jag har kört med tandtråde genom ledaren för övertråden och dammsugit även där så gott det går.Det ser inte bättre ut. Stackars haren är forftarande vitaktig. Sedan har jag provat med att både höja och sänka trådspänningen, (nu när jag fick lära mig hur det går till ) men det hjälper inte heller. Blir kanske en aning bättre om jag sänker, men även om jag sänker trådspänningen så mycket det går kryper undertråden fram. Det är värst i konturerna. Där blir det helt vitt.

När det först dök upp trodde jag att det berodde på löst spolad undertråd, men jag har kört många spolar sedan dess och återgott till att linda två varv runt den lilla trådspänningen till spolningen. Om jag inte gör det ligger undertråden alldeles lös.

Elektronikrengöring ska jag skaffa så snart det blir vardag igen. Annars åtestår väl inget mer än att lämna in eländet. Jag har ändå tänkt göra det eftersom den inte syr så snyggt, men brodereandet har fungerat bra fram tills nu. Jag har inte använt maskinen sådär förskräckligt mycket under det dryga år jag har haft den. Tycker det är dåligt att den ska behöva in på service så snabbt. Jag köpte den begagnad från en butik och då var den nygenomgången, sa de iallafall.
Tack för era råd iallafall och trevlig fortsättning på påsken.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat