Ämne: OM menskoppar
Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-21, 12:31   #36
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad

man kan kolla det på några olika sätt

När man sätter in koppen så släpper man ju när den är i läge och så roterar man koppen genom att hålla i botten på den. då känner man om den känns rund och snurrar hyfsat lätt är den inte utvecklad så är den svår att vrida runt. du kan även känna runt koppen och känna om den känns rund eller inte... är den inte utvecklad tar du ut den och börjar om från början. Det tar ca 3 mensar.. ofta redan första mensen så börjar man få lite koll på det... efter snart 20 år med menskopp så händer det att jag sätter in den fel.. alltså glömmer att rotera den eller på annat sätt göra som jag ska...men eftersom jag har den rutin jag har så känner jag nästan på en gång att det blev lite galet... är allt rätt så känns det ingenting... i början är det vanligt att man får komplettera med en binda medan man lär sig...
prova även olika ställningar att sätta in den.. ibland tycker jag att det är lättare att sitta ibland står jag... man får testa lite så man får till det... men det tog ju lite tid innan man lärde sig tamponger och bindor med hur de fungerade... eller hur??? Mina tjejer som fick sina koppar tidigt tog det inte ens en mens innan de fixade det.. men ungdomarna lär sig tydligen snabbare...

http://www.klaraav.se/att-vika-en-menskopp/

här är en liten film
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat