Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-14, 08:10   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Angående fixramar (tråckling) för de maskiner som inte har sådan inbyggda (de flesta?), så gör man bara en enkel ram till vare båge som man lägger på ett broderikort eller i maskinens minne. Så tar man fram den och broderar den före själva mönstret. Fixramar brukar finas att ladda hem lite här och där om man inte kan göra själv. Basting stitch brukar det heta om man söker efter det.

Har man Embird kan man också öppna sitt mönster och automatiskt lägga in en fixram (basting stitch) när man är i Editor.

Köper man Solvy på rulle är den inte alls värst dyr, och man kan använda den mycket effektivare än annan stabilisering. Man kan ta överblivna bitar och lägga över när man kanske bara ska göra ett namn eller en bokstav. Inga problem att ta flera bitar för att täcka ytan heller, så det blir nästan inget spill!

Problemet med t.ex. Glapack är ju att du inte får bort det ur öppna ytor i bokstäver eller vad det nu kan vara. En solid design, javisst, men det är det nästan aldrig fråga om för min del. Inte för att jag stryker handdukar, men det finns det visst de som gör, och då vet jag inte hur det går med vanlig plast heller.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat