Ämne: Huskylock!
Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-11, 21:55   #8
Frazza Frazza är inte uppkopplad

Jag är också rätt ny här, hobbysömmerska som smyger omkring och läser och försöker lära mig.

Jag har en Huskylock 936 sedan drygt ett halvår och är jättenöjd med den. Lätt att trä tycker jag, inga problem, bara att följa färgmarkeringarna. Jättefina overlocksömmar, rätt tyst av sig också när den syr tycker jag.

Att bygga om till täcksöm tar cirka 5 minuter för mig, går säkert att bli snabbare. Men om man t.ex ska byta flera gånger mellan täcksöm och overlock när man t.ex syr en tröja med diverse sömmar så går det åt nästan mer tid till att bygga om än att sy. (Just det har faktiskt fått mig i tankar att skaffa en ren täcksömsmaskin också för att bli lite snabbare men frågan är om jag kan motivera det.....)

Täcksömmen strulade lite i början med några hoppstygn ibland men nu när jag konsekvent använder 90-nål och stretch 90-nål vid trikåsömnad så går det jättebra. Har plågat den över massor med knöliga tyger och fållar bara för att prova och den tuffar på utan hoppstygn. Brukar sänka pressarfotstrycket när jag syr täcksöm.
Frazza är inte uppkopplad   Svara med citat