Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-11, 18:36   #1
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Att starta egen klädbutik i STHLM

Hej på alla syvänner!

Det var längsen jag loggar in... Kul att kolla runt lite Nice...

Ja jag är RÄTT sugen på att starta en egenbutik här i sthlm var jag bor.

Jag är väldig tröttnad på mitt jobb, inom vård. JAg orkar inte länge och vill ha nåt som mkt spännande för min del, vill ha inte chef vid min sida

Bla bla... kaffeskvaller.. nej...

Jag är bara en grabbig dövkille som gillar att sy kläder en del, men det gick åt bara sönder hål i kläder, små fix typ, som jag brukar sy.

Jag vill få diskutera här på forum... bl.a. kurser.. jag kollat folkuniversitetskurser... de är alltför dyrt o få träff tycker jag. Äh...
Jag vill inte gå på nån utbildning, som tar typ 1-3 år.. nej...
Jag vill gärna gå på nån kvällkurser... i sthlm?
Kurser som jag kan ta senare. MEn jag vill ta upp först o främst som handlar om att starta eget:

Jag har funderat på att starta en egen klädbutik, med inriktning för jeans och vest/linner för tjejer och killar, ev. enkel cafe som består några bord o beg.lädersoffa o stolar som hemmysigt, några kaffe o te o läskar o 7 svenska kaffekakor o kanelbullar, t.o.m öl!! :P (omöjligt vet jag, ja) o skön musik för hörande öron
Jag har tänkt att det skulle va bra för min del att jobba på butiken på helger, kanske vissa tider vissa dagar i vecka jag kan jobba när jag är ledig från jobbet som jag kan ta ledighet på halvtid.

Kryddor som peppar idéer.

Jag pluggat företagsekonomi o marknadsföring o redovisningar/bokföringar... men rostigt tyvärr...men affäridé är helt ok, inget problem med.
Jag behöver er hjälp om ni har erfarenheter inom det... o kunniga...
Hur går det med lån från låneistutitioner o AF o sånt som krävs...jag har baktankarna på mig att det är hemskt svårt o krävande arbete o ont om pengar.. ja ja vet.. men vill lösa o satsa på bara...
Problem är att jag saknas kontaktnät inom modevärld som lånegivare kräver juh... inga kontakter med leverantörer alls...och lokal då?? jag är under gräsmattan bara. Ni ser inte mig hur jag är duktig eller hur??

SÅ vad som detta skulle få diskuteras..

Tack för ni läst igenom o ge dissu
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat