Tack för ert engagemang!
För några år sedan så hade jag bara ångat på men numera har jag lärt mig att avstå från vissa saker, t ex städning. Jag har som tur är en ovanligt jämnställd man och vi gör ungefär lika mycket hemma. Även barnen hjälper till, om än med rätt mycket tjafs för tillfället.
Tycker ändå jag har hittat en hygglig balans i livet just nu. Det är som ett tåg. Förut gick mitt tåg för fort och kördes på dålig kol så det gick åt massor av kol för att hålla ångan uppe. Och även om det gick fort så var det ingen begaglig resa. Jag har lär mig köra tåget bättre och jag har hittat bättre leverantörer av kol nu. Men ibland så kommer det in partier av dålig kol från en ny leverantör. Det kan ta tid att upptäcka och ibland spårar tåget ur. Jag måste då få göra mig av med den dåliga kolen byta leverantör och det tar ett tag och det sker genom att prata med andra som också kör tåg. Man får tips och råd och tillslut så tuffar tåget på igen med nya tag i ett behagligare tempo. Denna gång var lasten med dåligt kol inte så stor men ändock nog så irriterande.
Tack för att ni finns där så man kan få hjälp att bli av med kolen!
Ska kolla in boken också!
|