Angående det lite praktiska
Vacuumet som bildas när man sätter in menskoppen finns ju kvar tills det släpper och det släpper innan den kommer ut i friska luften när man trycker till den i sidan så att den ska lossna så sugs ju luft in i vacuumets ställe alltså att trycket normaliseras och det stänker inte alls...
det är sedan ytterst sällan som koppen är superfull... då får man blöda mycket eller ha den inne väldigt länge, den rymmer ca 25 ml och om du tänker att en normal mens är totalt 40-120 ml fördelat över kankse 7 dagar det bli max 20 ml per dag!!! så är ju 25 ml ganska mycket.
det kan ju skvätta lite när man häller ur innehållet i toaletten men det kan man undvika genom att man häller det så långt ner i skålen som möjligt eller som min ena tjej gör hon lägger en ruta papper på insidan av toaskålen och så häller hon mot den så stänker det inte. Oftast är inte innehållet så stänkigt utan består ju av hinnor och annat skröfs och det glider ur som en gelemassa.
jag har gjort en liten introduktionsfilm om menskoppen till min mans företag som används ute när man ska informera om menkoppen och visa hur den ser ut (ingen så bra film men man ser lite mer hur den ser ut och fungerar) om det är någon som vill se den så kan man få adressen av mig... Jag vill inte lägga ut länken direkt eftersom jag tycker att det kan ses som reklam då. Och det är inte min mening eller syfte att prata om menskoppen från den vinkeln!
|