Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-22, 14:05   #25
subsoil subsoil är inte uppkopplad

kolla på LUSH (eller kapa håret)

jag har hört att äggula och öl ska vara bra för håret.
jag vet dock inte hur man ska bära sig åt, men med ägget kanske man kan göra nån slags inpackning och med ölet kan man skölja håret (öl är även gott i bröd eller pannkaka)

jag hade länge problem med hår som blev fett efter bra någon dag. ibland tvättade jag med diskmedel, fast det är nog inte så bra i längden.
jag tror det beror mycket på vad man äter och på hormonhalter också, och hur man mår.
jag tror vanliga schampon just är utvecklade för att håret ska vara jättefint när man precis tvättat det och sne bli fult igen, så man ska tvätta det igen och köpa mer schampoo, tyvärr.
hälsåkosten brukar ju ha bra och ekologiska schampoon, och företaget LUSH som finns i de flesta större städer nuförtin har helt fantastiska schampookakor som kostar ca 60-70 kr. de är hur dryga som helst och finns för olika sorters hår, fråga i affären. jag använde endast scmapoo därifrån i flera år och var supernöjd. dessutom är ingenting testat på djur, de har många naturliga ingredienser i och mycket är veganskt!

numera håller jag håret 5 mm kort, och då behöver jag aldrig tvätta det, men det antar jag är ganska utselutet för många (fast det är sjukt bekvämt)
subsoil är inte uppkopplad   Svara med citat