Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-06, 21:23   #4
pelstud pelstud är inte uppkopplad

Såg att du bodde i Gävleborgs län och där vet jag ju inte riktigt vad det finns för gymnasium o.s.v. Jag går nu S:t Görans gymnasium i Stockholm vilket jag är jätte nöjd med. Programmet heter Skrädderi/mode/design så det är väl inte riktigt samma sak kanske... Vad läser man för programinriktade kurser på det textila programmet? Om du tror att du vill syssla med något textilt yrke eller är väldigt intresserad av sömnad tycker jag absolut att du ska välja textil. Att det inte är lika mycket kärnämnen är ju en klar nackdel, men jag har tentat av Matte A i höstas, läser nu matte B och ska sedan läsa matte C sen (går nu i 1:an). Svenska A och B läser alla och Engelska B ska jag välja till i 3:an. Sen kan man ju proppa in så många individuella val som man har tid för så läser man utöket program istället. Jag vet inte hur det är där du ska gå men det är antagligen på något liknande sätt. Så nu kommer jag att läsa ungefär lika många kurser som andra, plus alla programinriktade kurser. Vill man så går det men lite kämpigt är det Hoppas du bestämmer dig för något bra!! Lycka till.
MVH Ella
pelstud är inte uppkopplad   Svara med citat