Uppdatering av vad som hänt:
Fick komma och hämta maskinen igår. Då de talar om att jag har minnsan spolat undertråden fel den är alldeles för hårt spolad. De pekar på en repa i plasten och säger att det syns klart o tydligt att du spolat genom att trä maskinen genom här...vilket inte stämmer detta påpekar jag med för jag spolar ALDRIG undertråd när tråden är trädd genom nålen. När i hela fridens namn började sytråd göra jack i hårdplast???
Hon som sitter och visar hur jag ska trä tråden säger att ja nu funkar det så bra för jag har spolat så här(på samma vis jag alltid spolar) Hon har broderat ett av hq egna broderier men hon har inte gjort det klart, hon har inte kommit till det stället i broderiet där det är satinsöm.
Jag tar hem maskinen och hoppas jag ska kunna börja brodera allt jag ligger efter med...börjar som tur är inte med dopklänningen som är från flera generationer utan börjar med en tavla som bara ska vara på vanligt bomullstyg.
Vilken tur för inte f*n funkar det!!!!
När den börjar brodera bokstäverna(de som följer med maskinen) så kommer det upp så mycket undertråd att de bara blir hälften så breda för resten är undertråd
Har nu ringt affären igen och ska ta med allt denna gången dvs broderiet som blev förstört o alla trådar jag använt+ pappret från konsumentköpslagen som visar jag har rätt till ny maskin.
Envisas de med att de ska kolla på den igen så ska jag f*n ha en lånemaskin för dopet börjar närma sig o det ska broderas på klänningen innan.
Madeluc: på SE finns det ingen skruv alls o skruva på detta är en elektronisk inställning som krånglar.