Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-05, 20:23   #49
Rosiesmycken Rosiesmycken är inte uppkopplad

Hej igen

Jo jag ska vara med, det blir ju jättespännande att se vad det kommer för block tillbaka.

Kände mig platt som en pannkaka ett tag, eftersom jag ju är nybörjare så känns det inte kul att höra att något som jag just har gjort ogillas så starkt av någon som är rutinerad inom området.För 5 månader sedan när jag skulle köpa symaskin och försäljaren frågade om jag skulle ha den till quilting, så frågade jag vad det var för någonting (visste inte ens det) och fick till svar "att sy lapptäcken", då svarade jag "nej aldrig".Men det går alltid att ändra sig, höll nästan på att ändra mig igen till att aldrig quilta mer men när jag tänkte efter ett tag så insåg jag ju att det bara är en åsikt bland många andra åsikter.

Jag har då slitit med att lära mig att sköta broderienheten på symaskinen för det är 1000 saker som kan gå fel och massor med småsaker man behöver tänka på och göra rätt för att det ska bli bra.

Sedan 3 månader tillbaka har jag alltså quiltat och broderat och jag är svårt drabbad av "lappsjukan" (är i och för sig född i Lappland också), sjukan efter fler och fler tyger, färger, tekninker och kombinationer.Oh så kul det är och tack alla ni här på sysidan som uppmuntrar, peppar och delar med er av era kunskaper.

Rose-Marie
Rosiesmycken är inte uppkopplad   Svara med citat