Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-05, 07:48   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Vad som ger bättre kvalitet på en maskin över en annan kan bero på olika saker antar jag. Du får olika bra vanliga sömmar på olika makiner också. det har väl med precision i mekaniken och elektroniken att göra.
En del ligger väl i att man får vad man betalar för, och Singern är ju en lågprismaskin. Singer Futura CE-100 kostar ju bara $500, och är i stort sett samma maskin som CE-200 (fler sömmar + programvara ingår med CE-200). Det säger sig själv att vi inte talar om högteknologi och superprecision då!
MEN, det betyder inte att den måste vara ett dåligt köp!! Du får ju en symaskin, en säkert helt OK brodyrmaskin med hyfsat stor stygnyta och dessutom programvara med CE-200 för en ganska rimlig summa pengar. I synnerhet i USA!!
Om du funderar på att köpa från USA, så tänk på att du inte har mycket till granti!
Janomen kostar runt $800-1000, men jag tror inte priserna får åubliceras och maskinerna får inte säljas över Internet, eller nåhot sådant. Kanonpris! Svenska priserna verkar också OK. Det är för att det är en ren brodyrmaskin man får såpass hög kvalitet till förhållandevis rimligt pris. Janome är känt för god brodyrkvalitet. Vad det nu än är som gör det. Har som sagt ingen själv, så jag vet inte alls!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat