[QUOTE]Broderinovisen skrev:
Hej
Det låter jättekul det här, jag riktigt längtar till att få börja sy, men jag hejdar mig lite eftersom bottenfärgen inte verkar vara riktigt klar ännu.
Ett förslag har vi bara haft på bottenfärgen. Jag vill att vi alla ska få säga sitt och att vi tillsammans kan enas om vilken färg vi ska ha.
Jag blir dock lite nervös över att det inte ska bli tillräckligt bra då jag räknar mig som nybörjare. (Jag har i och för sig experimenterat mycket under de månader som jag har quiltat). Jag ska göra mitt bästa men om det inte är bra nog så kan du Elisabeth skicka tillbaka bitarna till mig (även om reglerna är uppfyllda men resultatet inte tillräckligt snyggt eller avancerat).
Det jag menar är att vi ska göra ett gott arbete. Oavsett om vi är nybörjare eller proffs.
Det har förekommit en del slarv med blocken tidigare så därför måste vi vara lite hårdare med reglerna.
Ett exempel är att blocken "ska"vara 15 cm. Inte 14,8 cm. Sömsmånen ska vara minst 6 mm och inte 5. Är sömsmånen 1 cm så inverkar det inte på själva blocket. Det är viktigt för att blocken ska passa med övriga block.
Att bottenfärgen är den vi kommer överrens om. Jag gjorde fel i höstswapen och skickade iväg block med mörk botten. Jag skulle ha dom själv men tog fel bunt när jag swapade. förlåt ni som fick de mörka.
Blocken behöver inte vara avancerade i tekniken. Bara de är ordentligt sydda så inga sömmar går upp. Att det är ett tvättat bomulstyg. Att det är ett påskmotiv och att storleken är rätt.
För övrigt så gäller fritt skapande med fri teknik med påskmotiv.
Så gör du dina block och var inte orolig att dom inte ska passa in. Det gör dom alldeles säkert.
|