Kalikå har ett flygplan med en mask i. Jag vet ju inte om det är det du tänker på, men i så fall så finns en beskrivning i någon av Kalikåböckerna, Mask i Flaxplan tror jag den kallas! Jag är flitig lånare av Kalilåböckerna på biblan, har gjort, fiskskallran kossan och Kalikågubben till dottern, samt en gripboll i lappteknik som finns i "Kalikås lapptäcken", sedan har jag gjort mycket annat från Kalikå till barn i omgivningen. Det är bara så svårt att få tag i velour i fina färger, och möstrad skall vi inte ens tala om! Jag såg att det var någon annan som tipsade om MG, och jag var inne där och tittade, men det var ju inte så jättemycket.
När jag skulle göra Luciakronan till dottern i höstas så köpte jag faktiskt en materialsats, för det var omöjligt att få tag i tyg här!
Överhuvudtaget är tyg ett problem, vår största tyghandel har lagt ner, och nu finns det inte så mycket att välja på, och nätet har jag inte så bra koll på, men jag lär mig väl om jag hänger här ett tag!
Hittade i alla fall en jättefin retroinspirerad stuvbit i veckan som nu blivit ett par hängselbycket, mönster Baby Cool, så lite nyttiga saker gör jag ju... men som du säger, det är lätt att det blir det här gulliga!
Nu är i alla fall den spetsiga kattungen klar, så nu är jag redo att börja med ett nytt projekt. Lejonet kanske får vänta, för den där kaninen var så fin... måste bara inventera mitt tygförråd först!
|