Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-13, 08:00   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

instabila

bågar fick jag nog av med husqvarna
det var nog en av de stora anldeningarna till att jag valde en nytt märke..

jag har en JANOME MC11000, den största mågen är 200x280, den täcker tyggen bra, den jobbar annorlunda mot tex husqvarnas hoppande vilket även det ökar precitionen. den bågen är styv, jag har ännu inte misslyckats med mina jätte brodyrer i denna båge, o jag har en förkärlek till stora maffiga brodyrer, samt att jag gör mycket ryggtavlor, med typ celtiska knutar eller stall ditten o datten med en häst i samma.

Janomen är faktiskt en av de billigare maskinerna men enligt min mening ööverlägset bättre, inte bara pga ramarna utan, att kunna hantera själva broderandet..

det är cisserligen bara en hobby maskin, men den harännu inte gjort mej besviken, mitt största problem var att den inte ville ha mina svindyra bobbins, utan marknadens billigaste, då går den bäst, lyxproblem.

en av de bästaste med janome är att man faktiskt kan klara sig utan att ha ett data program i början, för här behövs inga dyra special usb, eller boxar, går bra med claes ohlsson, och du kan föra över direkt från utforskaren i datorn om du så vill till usb och sedan fixa med brodyret direkt i symaskinen.texta o fixa o dona byta färger o en massa annat, sedan när behoven ökar kan du köpa tillprogrammet, viklet gör att man även där får ner kostnaden gentemot många konkurenter

ta du o ranta in i en janome butik, du blir fast !!mums sickem maskin, nu kommer ju symässan snart och då kanske du kan göra dek ett klipp. du gör ju mycket snygga kläder innan, tänk dej dessa med ännu mer av din prägel wow

Ser fram emot dina alster!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat