Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-13, 02:58   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jag vet inte om metallbåge? Jag tror jag inte har sett metallbåge.. Och metall har också sin nackdel, de bänds ju "lätt"?

På den professionella maskin jag sett (det var kul att se!) så var det plast också. Bågarna är ju lätt att köpa nya om det går sönder. Inte för att jag har läst om någon som gått sönder?

Ja, stora ytor... Då är det till dyrare maskiner, tyvärr...

Jag har en halvbillig maskin (Brother Innovis 1200) som klarar 130x180 mm och har 130x300 mm båge som man kan sätta i 3 positioner. Så syr den på 3 ställen, och om man klyver upp en stor brodyr så kan man sy i omgångar. Det är ju en fördel för när man flyttar på tyg så är det jättesvårt att få det precis på samma plats. När man bara flyttar på bågen så är det mindre risk för fel.

Det finns fler maskiner som klarar sådant här med ännu större bågar.

Nackdelen (i mina ögon) med stora bågar är att tyget kan dras ihop mer. (och motivet sys på fel plats allt eftersom man syr) Men mängder av stabilisator, så..

Jag är tyvärr mer "påläst" om de billigare maskinerna med små bågar så jag vet inte hur stora bågar hemmamaskiner klarar.

Pfaffs nya dyraste maskin sägs vara den med störst yta? Creative Vision.. Ytan ser ganska stor ut och en kvinna har en blus med broderad rygg där. Ah, ser nu att det är 360x350 mm. Inte så jättestor, menmen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat