Ämne: Ett kap
Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-11, 07:44   #11
chery chery är inte uppkopplad

Man ska tänka på att låta limmet "koka" dvs bubbla innan man sätter fast stenen. annars sitter den inte kvar. Tryck inte med applikatorn, för då riskerar stenen fastna i den. Dutta fast stenen, och tryck extra med fingern i stället. Jag glömde låta limmet koka vid ett tillfälle på en duk. Jag kunde plocka loss alla stenarna igen nästan direkt. Tillverkaren av applikatorn garanterar att man ska kunna tvätta grejen i maskin efter om det är rätt påsatt. Jag har bara haft problem med någon enstaka sten, som förmodligen inte fäst ordentligt. Om man tvättar plagg med stenar på, så rekomenderas man att vända plagget ut o in.
Syfia: en hint för att hitta mönster för stenar: om du tittar på brodyren och ser små broderade "ringar" eller plattor, så är det med största sannolikhet ett mönster som är tänkt att användas stenar till. Oftast blom mönster, men många dekor mönster har dessa markeringar också. sen kan man sätta dom nästan var som helst, men brodyren bör vara slät under så att fästytan är så stor som möjligt. Då sitter stenen bättre.Bra också som det skrevs att ha ett tygstycke under om limmet går igenom. Jag råkade ut för stenar som fastnade i köksbordet vid ett tillfälle med märken som följd.

Senast redigerad av chery den 2008-01-11 klockan 07:56.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat