Mest för pengarna?
5.000:- Är väldigt mycket pengar.Du kan få en jättebra symaskin för de pengarna. T.ex Brothers NV 50 med 135 sömmar och 10 helautomtiska knapphål. tråditrädare m.m. eller en Bernina med alla nyttosömmar.Varför jaga en symaskin ifrån t.ex England för ett par hundrakronor billigare utan support?Jag förstår inte eran dissuktion med att handla billigt utan "support" d.v.s service eller undervisning på maskinen. Oavsett märke måste det vara bättre att köpa en symaskin i Sverige och få garanti och och "hjälp" när man behöver det. Okey, jag har en egen butik men jag har massor med kunder som behöver hjälp och support med sina nya symaskinar oavsett om de är köpa hos mig eller inte.
Jag föreslår att du "kollar" runt där du bor bland symaskinsmärken och sedan provsyr och ser vad de har att erbjudada dig för service/garantiservice/support och därefter gör ditt val.En sak är iallafall säker...alla symaskiner du köper i en Symaskinsaffär är bra kvalitesmaskiner, och allt beror på din säljare egentligen.
|