kolla brodyren
innanjag laddar in ett brodyr över till symaskinen kör jag den alltid i sysimulatorn, på långsam takt, då kan man ofta finna felen om de finns i själva brodyrfilen, om de i programvaran ser fint ut, men sedan utsytt ser illa ut, då får man nog tro att det är antingen överföringen som spökar, disketten, eller slutligen symaskinen.
Jag kan säga att när jag hade Hq samt körde hqs egna mönster kunde de bli riktigt fula de oxå, så din handlares resonemang tycker jag är under kritik!!
Disketter är känsliga helt klart, när jag hade d1an så hade jag nog ett 50 tal disketter så att jag inte körde samma om o om igen, för ofta fick jag upp rutan diskettfel, och då berodde det på att disketten havererat.
sedan måste jag i ärlighetens namn säga att i början skyllde jag på min maskin, bara för att jag inte fattade att den behövde rengöras noga med jämna mellanrum, bla så skutade maskinen läsa disketter, det var ganska pinsamt när service gubben sa att det är svårt för en smutsig maskin att jobba korekt, efter det storstädar jag mina maskiner varje lördag..
|