Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-06, 12:26   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Om du vill testa symaskin så gå till butik som har de maskin du vill ha, och testa där. Sen om du känner att du vill ha den så kan du ju köpa online istället. Lite elakt, ja, men så höga priser de svenska butikerna håller får de skylla sig själva.
En sak att tänka på dock, om maskinen går sönder inom garantitiden så måste du ju skicka tillbaka det och betala frakt själv. (håller tummarna för att min maskin inte går sönder, haha!)

Om du inte vill ha dekorsömmar och sådana saker, behöver du ju inte köpa de maskin med sådant. Mekaniska symaskiner tenderar att vara billigare än elektroniska, och i min åsikt är mekanisk maskin mer hållbar (mindre delar att gå sönder, och tålig för statisk el/åska) och enligt reparatör så är det lättare att laga mekanisk maskin.

(förstås undviker man de billiga skräpen)

Kanske Janome Easy Jeans vore bra val då?

http://www.janome.se/?ItemID=1198

Om du klickar på större bild för bilden så ser du vilka sömmar du får.

elektronisk maskin brukar ha mer dekorsömmar och så. Det finns de som tycker om de fördelarna med elektronisk som t.ex. varning för undertråds slut, att nålen stannar upp eller ner när man slutar sy osv. Så du kanske ska tänka på det.

Jag har sytt på båda, och jag personligen föredrar mekanisk, mer kontroll tycker jag.
Det är jag det. Alla är ju olika. Testa dig fram.

Senast redigerad av ichigo den 2008-01-06 klockan 12:30.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat