Kan ni förklara VARFÖR ni anser att man gör reklam när man nämner vilken browser man har? Här försöker man komma tillrätta med problemet eftersom browsern kan vara en del av problemet - och så gör man reklam helt plötsligt! Vad tråkigt.
Dessutom - popups innebär att ni inte har byggt upp ett bra immunsystem för era datorer. Jag har aldrig fått en popup på sysidan sedan jag skaffade Firefox, och jag kollar regelbundet datorn med Ad-aware SE Personal. För att ta det på en nivå som alla fattar - Internet Explorer är som en begagnad plastsymaskin som kostar 300:- och går sönder efter 2 månaders användning, medan alla andra browsers är som industrisymaskiner som funkat sedan 70-talet och fortfarande brummar på. Varför? Jo, för att de personer som tillverkar popups anpassar malware/spyware/adware för den populäraste browsern, alltså IE. Använder man alternativa browsers så kan jag garantera färre popups. Dessutom är Windows en direkt fara för ditt blodtryck, din dator och din ekonomi eftersom de tillverkar dåliga program redan från början.
Och det är INTE farligt att byta browser - det är som att skaffa ett par nya glasögon bara.
|