Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-02, 07:33   #21
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

RITBORD/STRYKBORD/KLIPPBORD tycker jag är viktigt. Det jag har är 1x2 meter och det har jag klätt med ett lager bordsfilt och sedan ett gammalt lakan. Det ligger bara på skivan som är vitmålad, så kan jag ta bort det helt om jag bara vill rita och inte ha mjukt bord... Höjden är "ståhöjd" dvs till naveln! Det står med gångplats runt 3 sidor!

Mitt MASKINBORD är ett skrivbord, men jag tror på idén med hål i för alla sladdar! Tänk på utrymme mellan maskin o vägg om du syr stora saker!

En HURTS för blixtlås, resår, kardborre, broderikort mm.

En grund HYLLA ovanför maskinbordet för alla trådrulls-lådorna, sorterade i färger.

En grund HYLLA övanför Klippbordet med olika rullar med vlieseline, broderimellanlägg, rullar med band, blyband och tryckknappar, kritor, pennor, press-duk, -kudde, -bräda (liten), tyngder, saxar nålmagneter mm så bordet har en möjlighet att bli helt tomt!
(Jag tror man ser en bild på det på min sida...)

En PAPPERSKORG för tyger o tråd mellan borden och en för papper vid ritbordet

NÅLMAGNETER och HANDLEDSNÅLDYNOR (2 av varje)

STOCKESTOL: När jag sitter o syr är det bra att kunna gunga lite för att orka med ryggen och att få plats med stora tyger mellan sig o maskinen.
BARSTOL för att kunna sitta o fundera vid det höga bordet...

HYLLA för mönsterpärmar mm och en för tyger.

All EL har jag kopplat till en dosa med strömbrytare så jag vet att allt är avstängt när jag släcker ljuset. Kanske inte så smart enligt en elektriker med jag sipper fundera över strykjärnen eller maskinerna när allt är mörkt! Och propparna har ännu inte gått så det är nog ok!

Till STRYKJÄRNET har jag hängt upp sladden mitt över bordet med en hissbar (fjädrande) talja så man inte har den i vägen.

Enda problemet jag har är utrymmet: Har för mycket tyglådor som inte får plats under borden så det blir till att kliva och snubbla... Eller städa så man knappt vågar sy igen pga stökrisken! hihi.

Senast redigerad av JohannaSoreke den 2008-01-02 klockan 07:35.
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat